15. elokuuta 2013

2. Paluu arkeen

Hei taas! Tänään pääsin koulusta vähän aikaisemmin kuin esim. alkuviikosta meillä on ollut joka päivä nyt 8-16 koulua... Joten nyt läksyt tehtyäni päätin tulla vähän päivittelemään tänne kuulumisia! :)

Wollen kanssa on mennyt vähän vaihtelevasti. Se riippuu niiin musta, jos mulla on huono päivä niin mikään ei suju, mutta jos mulla on mun motivaatio ihan tosi hyvänä ja hyvä päivä tms niin yleensä silloin jaksan parhaiten keskittyä ja meneekin tosi hyvin! Kuitenkin tästä uuden hevosen "alku huumasta" on päästy ohi, sillä nyt on alkanut tulla pieniä "ongelmia" esiin kun on oppinut enemmän tuntemaan. Välillä on ollut (mun mielestä) tosi huonoja päiviä, ettei ole mennytkään niin hyvin ja välillä taas tosi hyviä päiviä! Jotenkin niinä huonoina päivinä tulee hirveä "masennus" ja alkaa miettimään vähän liiankin pitkälle kaikkea, että kun mä oon niin huono enkä osaa edes ratsastaa omaa hevosta ja miten se on nyt niin vaikee ja miksei se siellä saksassa ollut niin vaikea, mutta tietty se on vielä niin uusi ettei voi liikaa vaatiakkaan.. Riitta kyllä osaa hyvin aina huonoimmankin tunnin jälkeen piristää, ja muistuttaa, että millaista oli silloin kun Manta tuli ja miten me kehityttiin jo puolessa vuodessa ja nyt mä olen sitäkin taitavampi, niin kuinka me sitten vuodenvaihteen jälkeen naureskellaan, että miten ei sujunut tää alku aina niin hyvin ja tää alku oli niin vaikeeta, ainakin toivottavasti... Ja vielä ponista hevoseen siirtyminen on niin iso hyppy! Varsinkin kun tää mun hevonen ei ole mikään kaikista pieniliikkeisin niin voitte vaan kuvitella millasta siinä ravissakin on istua.. mulla on jokapäivä kaikki lihakset ihan kipeinä kun mä oon yrittänyt istua siellä jotenkin järkevästi. Noh, ehkä tää tästä, kun opitaan tuntemaan toisiamme ja aikaa kuluu, mutta nyt kun treenailen niin välillä Wolle on niiin hyvä, mutta ei sitten kuitenkaan kaikin puolin, mutta se on vaan niin eri kuin poni..!

Tuossa olikin tämän postauksen huonommat uutiset, mutta tässä tuleekin hyviä uutisia. Sain eilen sähköpostia, että pääsen Wollen kanssa juniori ratsastaja koe-ratsastajaksi Kork:in järjestämään Kyra Kyrklundin klinikalle Ruskeasuolla 1.9 ! Ihan tosi kivaa ja samalla tosi jännää! Niin taitavan kuin Kyran silmän alle puoleksi tunniksi niin ison yleisön eteen, huh! Toivottavasti Wolle käyttäytyy ja ei tulisi sitä ennenkään mitään vastoinkäymisiä, kun sinne on vielä kuitenkin pari viikkoa aikaa.. *KOPKOP* Ratsastuksellisesti mua ei yhtään huoleta sillä tavalla, sillä sehän on klinikka, eikä kilpailu, joten eihän täydellisesti tarvitse mennäkkään. Ehkä saataisiin meidän ongelmiinkin uusia neuvoja, saa nähdä. Eli jos sinne olette tulossa niin saatatte meidät nähdä. :)



Kuvat tiistain tunnilta ©Krista Välimäki
ps. Pikku-siskoni Veera teki myös blogin, joten käykää liittymässä lukijoiksi jos kiinnostaa! Veera on sitten 11-vuotias ja ne postauksetkin ovat sitten sen näköisiä.. ;) http://veerajatomppa.blogspot.fi/ Lupasin kuitenkin täällä vähän mainostaa!

19 kommenttia:

  1. Heeii mullaki on susta kuvia tiistailta, kuten varmaan tiedätki :D Pistelen vaik spostiin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja mul on kans veerast ja tompast kuvii!

      Poista
    2. Juu pistele vaan, kiitos. :) Tiiätkin varmaan jo sen mun s-postin osotteen! ;) Harvi vaan kun tiistaina ei menny hyvin nii ei varmaa saanu mitää hyvii kuvii :(

      Poista
    3. Joo! Ja ihan hyvin (paremminkin tosi hyvin...) teillä näytti menevän tavallisen kuolevaisen ex-ravuri ratsastajan silmään :D Ootte tosi hyvä pari! :)

      Poista
    4. Hahah no niin riippuu mihin vertaa ;) Mutta kiitos ja hyvä et sentään näyttää siltä! :)

      Poista
  2. Hyvältä toi meno noissa kolmessa kuvassa näyttää :) Alussa on aina vaikeeta, tiedän kokemuksesta mutta kyllä se sitten parin kuukaudenkin päästä on jo helpompaa. Tsemppiä !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, mutta valitsinkin tietty ne parhaat kuvat näin nettiin laitettaviksi, heh! Ja niin tiedän myös sen, mutta ei vain millään jaksaisi odottaa! Kiitos! :)

      Poista
  3. näin teiät tiistaina kun meillä oli estetunti, Wolle on kyllä upea! :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu se on :) mä vaa en osaa oikee ratsastaa :(

      Poista
    2. no mut ei heti kaikki sujukaan, kyllä se siitä ;)

      Poista
  4. Jejee nään teijät siel Kyran klinikalla! :D Kui siistii nähdä sun super heppas! ;) mutmut tsempii teille ja voin lohduttaa että mä en osaa vielä 1½ vuoden jälkeenkään istua mun hevosen harjoitusravissa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii jee! :) Ja no hyvä etten oo ainut sitten :D

      Poista
  5. En voi muuta sanoa kuin että TIEDÄN TUNTEEN! huono tunti tai muuten vain mennyt hepan kanssa treeni pieleen. Olo on surkea ja alkaa epäilemään että 'onko minusta siihen?' ja 'kehitynkö vielä eteenpäin?', mutta ensi kerralla taas menee ihan huippu hyvin ja sitten taas jaksaa(: Upeeta että pääset kyran opetukseen! wau!:D Ja onnea siihen, sekä muutenkin uuden hepan kanssa(:
    ps olisi kiva nähdä teistä jossain vaiheessa vähän videopätkääkin?(;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep just niinhän sen menee!! Ihanaa suorastaan, etten ole ainoa tässä, vaan on muitakin jotka ajattelee näin. Tai kenellä oikeastaan nyt aina menisikään täydellisesti? Joten kaikillehan varmaan tämä tunne joskus uuden kanssa viimeistään tulee. :D Ja kiitos paljon ja niimpä oon itekkin tosi ilonen, että päästään sinne. Ja juuh täältä suomesta ei kyllä ole vielä otettu videota, mutta voin tehdäkkin sieltä saksan ratsasteluista vaikka videota jossakin välissä. :)

      Poista
  6. Jee!Mä oon menossa sinne rusalle kattoo :D Mä muuten just tajusin ett mä oon ollu sun kaa joskus samoissa kisoissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa! :) ja aijaa missä? :)

      Poista
    2. Tais olla viimevuonna aluejoukkuemestaruuksissa :)( tai henkilökohtasissa)

      Poista